(NE)sladké těhotenství, (NE)sladký život

S pozitivními myšlenkami to jde lépe!

„Jo, to se lehce řekne mysli pozitivně, ale mi zrovna teď diagnostikovali těhotenskou cukrovku a jsem naštvaná, nešťastná, rozčarovaná a místy propadám i zoufalství!!!“

Přesně takové pocity ve mně byly téměř po celou dobu mého prvního i druhého těhotenství. Samozřejmě se střídaly i s těmi pozitivními. Ke konci, když už jsem kvůli hodnotám glykémie a dávkám inzulínu nevěděla co jíst, to bylo opravdu s mou psychikou velmi zlé.

Tohle ale nejsou jen mé pocity, podobné pocity má většina žen, které se dozví, že mají těhotenskou cukrovku. Některé jsou smutné, neví jak s tou informací naložit a některé jsou naštvané samy na sebe, že je takováto „věc“ potkala. Vždyť těhotenství si má přeci žena užít! Ne ho protrpět se špatnými pocity, výčitkami a melancholií. Má to být nejšťastnější období!

Ale co s tím??? Mám pro Vás dobrou zprávu! Naše mysl se dá přeprogramovat.

V posledním těhotenství jsem častěji relaxovala, meditovala nebo si pouštěla psychowalkman a musím říct, že jsem na tom byla psychicky nejlépe. Každé ráno při chystání snídaně, večer ve sprše nebo těsně před spaním jsem si v duchu předříkávala afirmace a bylo mi po nich moc dobře.

Cože to je afirmace?

Kdy afirmace používat?

Afirmace si můžete říkat (myslet) kdykoliv během dne.

Nejlépe však působí, když se mozek dostane do vln alfa. Alfa vlny mají frekvenci 8 – 12 Hz a převládají při stavu uvolnění a odpočinku. To znamená vždy, když si neděláme s ničím starosti a nezahlcujeme naši mysl žádnými podněty.

Alfa vlny navodíte nejlépe relaxací nebo při použití psychowalkmana. Také jdou naladit v přírodě – koukáním do tekoucí říčky, bublajícího potůčku nebo díváním se do ohně (takto se „ladili“ lidé v dávných dobách, sedávali u tekoucí vody nebo u ohně a rozjímali – meditovali).

Afirmace nemusíte používat jen při těhotenské cukrovce. Můžete si vytvořit afirmaci na každou „potíž“. Na internetu se dá najít spousta afirmací pro hubnutí, porod, hojnost, lepší vnímání sebe sama…

Jak tedy s afirmacemi pracovat?

Vyberte si tu, která s Vámi nejvíce rezonuje a u které si hned na „první dobrou“ řeknete „To je ona!“

Začněte s touto jednou afirmací a opakujte si ji pokaždé, když si vzpomenete. Abyste si ji připomněla, můžete si ji napsat na lístečky a ty pak rozvěsit různě po bytě (na zrcadlo, na digestoř, do obalu na mobil,…).

Až se Vám „vryje pod kůži“, přidejte si k ní další a další a další….

Co o afirmacích říkají jiné ženy?

„Afirmace jsou přímo super! Během svého druhého těhotenství jsem afirmace používala hodně a moc mi pomáhaly. Někdy je velice těžké se smířit s diagnózou těhotenské cukrovky, alespoň u mě to tak bylo, takže si myslím, že jakákoliv podpora v této situaci je jen přínosem.“

Chcete si to také vyzkoušet?

Tady máte ode mě jednu afirmaci pro začátek:

Vědomě se zbavuji chuti na sladké.

Zkuste to a určitě mi dejte vědět (ajusa@soltis.cz), co to s Vámi dělá! 🙂

Více o afirmacích najdete v novém bonusu k e-booku 3 klíče ke zvládnutí těhotenské cukrovky, který se jmenuje Afirmace pro pohodové zvládnutí těhotenské cukrovky. Součástí tohoto mini e-booku je 28 afirmací přímo k těhotenské cukrovce a taky něco navíc.

Afirmace na každý měsíc najdete i v zapisovacím deníku Mé (NE)sladké těhotenství.

Vaše Andrea

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *